Dlaczego warto zwrócić uwagę na dietę low-carb?

0
119
Dlaczego warto zwrócić uwagę na dietę low-carb?

Dieta low-carb ogranicza żywność bogatą w węglowodany, taką z dodatkiem cukru, zbóż, warzyw skrobiowych i owoców. Niskowęglowodanowa dieta z dowozem kładzie nacisk na produkty bogate w białko i tłuszcz. Pozwala szybko zrzucić zbędne kilogramy, zmniejsza uczucie głodu i pozwala lepiej kontrolować poziom insuliny oraz cukru we krwi. Do tego poprawia pamięć, zmniejsza ryzyko chorób oczu i układu sercowo-naczyniowego.

Większa dawka energii

Węglowodany są często postrzegane jako makroelementy dostarczające energię. Dzieje się tak jednak tylko wtedy, gdy insulina jest w stanie za tym nadążyć. Jeśli jednak ma z tym problem, poziom glukozy wzrasta ponad normę. Wtedy może się pojawić zmęczenie i ospałość. Dieta niskowęglowodanowa pozwala obniżyć dzienne spożycie kalorii. W rezultacie niektóre osoby mogą odczuwać większe zmęczenie zaraz po rozpoczęciu diety niskowęglowodanowej. Jednak ten efekt ustępuje zwykle po dwóch tygodniach, wówczas organizm przyzwyczajony jest już do nowego jadłospisu.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na dietę low-carb?

Plan diety niskowęglowodanowej jest skuteczny, ponieważ przyspiesza wyczerpanie się zapasów cukru. Kiedy poziom cukru utrzymuje się na odpowiednio niskim poziomie, ciało zaczyna zamieniać tłuszcz na paliwo jako źródło zapasowe. Niezależnie od tego, czy tłuszcz pochodzi z diety, czy ze zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Wysokiej jakości dieta z dowozem low-carb ogranicza przetworzoną żywność, cukier i dodatkowe kalorie oraz eliminuje wiele szkodliwych składników. Zamiast tego traktuje priorytetowo pełnowartościowe jedzenie.

Dieta wysokobiałkowa i niskowęglowodanowa

Ogólnie rzecz biorąc, osoby, które celowo nie kontrolują białka, zwykle spożywają około 15-25% dziennego zapotrzebowania kalorycznego z pokarmów białkowych. Jeśli zdecydujesz się na dietę z dowozem niskowęglowodanową i wysokobiałkową, twoja dieta będzie kształtować się następująco: 30-35% białka, 20% lub mniej węglowodanów i około 45-50% tłuszczu. Do każdego posiłku możesz włączyć 1-2 porcje białka wielkości dłoni. Dobrym pomysłem są ryby lub mięso.

Główną różnicą między dietą wysokotłuszczową i wysokobiałkową jest ilość białka w postaci mięsa, ryb, jajek itp. Dieta z dowozem o wyższej zawartości tłuszczu, np. ketonowa, wymaga zdrowych tłuszczów w formie masła, oleju i wysokiej jakości mięsa. Z kolei dieta o większej zawartości białka nadal zawiera tłuszcze, ale mniej. Dieta ketogeniczna jest jedną z form niskowęglowodanowej, wysokotłuszczowej diety. Eliminuje prawie wszystkie źródła glukozy. Wprowadza organizm w “tryb spalania tłuszczu”, zwany również ketozą odżywczą.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here