Jak dbać o kręgosłup na co dzień?

0
519
Jak dbać o kręgosłup na co dzień

Praca siedząca lub stojąca, niewygodne krzesło czy biurko niedostosowane do naszych potrzeb – wszystko to sprawia, że nasz kręgosłup cierpi. Nie zawsze mamy czas na to, by po pracy poćwiczyć, poruszać się. Jest ot jednak szczególnie ważne, jeśli odczuwamy ból w okolicach kręgosłupa. Może być to objawem pojawiających się problemów, które z czasem mogą stać się coraz bardziej uciążliwe. Jak zadbać o kręgosłup?  Jakie ćwiczenia, warto wykonywać, by rozluźnić kręgosłup po wielogodzinnej pracy siedzącej? Sprawdź nasze patenty na zdrowy i szczęśliwy kręgosłup!

Zadbaj o właściwe miejsce do spania

Kiedy leżysz, wszystkie struktury w twoim kręgosłupie, które ciężko pracowały przez cały dzień, w końcu mają okazję się zrelaksować. Aby jak najlepiej wykorzystać ten czas, potrzebujesz materaca i poduszek, które pozwolą Ci odpocząć w wygodny i bezpieczny sposób.

Kilka wskazówek, które należy wziąć pod uwagę podczas snu to między innymi:

Używaj solidnego lub średnio twardego materaca. Większość ludzi korzysta z materaca, który jest wystarczająco twardy, aby stabilizować ich kręgosłup, a nie ze starego lub miękkiego materaca, który pozwala kręgosłupowi zwisać. Wybierając materac, pamiętaj o swoich preferencjach i o tym, że najważniejsze jest bezpieczeństwo.

Trzymaj kręgosłup w naturalnej linii. W przypadku osób śpiących na plecach, spróbuj umieścić poduszkę pod kolanami, aby zmniejszyć nacisk na dolną część pleców. W przypadku osób śpiących z boku, spróbuj umieścić poduszkę między kolanami, aby utrzymać równowagę bioder. Niektórzy ludzie mogą również korzystać z poduszki na szyję, która podtrzymuje kręgosłup szyjny. Poeksperymentuj z kilkoma różnymi rodzajami poduszek, aby zobaczyć, co jest dla Ciebie najbardziej komfortowe.

Odpowiednie ćwiczenia sposobem na zdrowy i elastyczny kręgosłup

Twoje podstawowe mięśnie – znajdujące się w dolnej części pleców i brzucha – muszą być silne i elastyczne, aby podtrzymywać kręgosłup i zdejmować ucisk z dolnej części pleców.

Niestety, dla większości z nas mięśnie kręgosłupa są rzadko używane. Mięśnie te muszą być wzmacniane poprzez konkretne, ukierunkowane ćwiczenia. Skontaktuj się z lekarzem, fizykoterapeutą lub innym specjalistą ds. zdrowia, aby dowiedzieć się, które ćwiczenia mogą być odpowiednie dla Ciebie. Wiele podstawowych ćwiczeń, które pomogą zmniejszyć ból pleców są również dostępne w internecie. Wystarczy kilka minut ćwiczeń dziennie, by kręgosłup został wzmocniony i uelastyczniony.

Właściwe obuwie kluczem do sukcesu

Bez względu na to, czy wybierasz się na siłownię, czy tylko po to, by dotrzeć do celu, buty, które nosisz, odgrywają ważną rolę w podtrzymywaniu dolnej części pleców. Dobre buty zapewniają bazę podtrzymującą, która pomaga kręgosłupowi i ciału zachować równowagę.  Dobre dopasowanie zapobiega nadmiernej pronacji lub supinacji – lub zbyt dużemu toczeniu się stopy na zewnątrz lub wewnątrz.

By właściwie dbać o kręgosłup każdego dnia, warto zaopatrzyć się w specjalne masażery i akcesoria do ćwiczeń. Hurtownia medyczna to miejsce, w którym znajdziesz wszystko to, czego potrzebujesz. W swoim asortymencie tenże sklep internetowy posiada także budzik świetlny, dzięki któremu już nigdy nie zaśpisz  na siłownię czy poranny joging.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here