Chcesz być zdrowy? Żyj zdrowo! 10 zasad zdrowego stylu życia

0
141
Żyj zdrowo

Organizm ludzki w ciągu swojego życia poddawany jest działaniu różnorodnych czynników, których wpływ ma niebagatelne znaczenia na jego kondycję psychofizyczną. To co jemy, czy i jak się ruszamy, w jaki sposób udaje nam się zwalczać stresy dnia codziennego, sposób, w jaki układamy relacje międzyludzkie i ich jakość, to tylko niektóre składowe odpowiedzialne za nasze samopoczucie. Nie na wszystkie czynniki mamy wpływ i moc, by je modyfikować, choćby obciążenia genetyczne towarzyszą nam niezmiennie przez całe życie. Jest jednak przestrzeń, w której możemy wypracować sobie nowe przyzwyczajenia, a są to nawyki, nie zawsze dobre, których zmiana pozwoli podnieść jakość życia niemal w każdym jego aspekcie.

  1. Jeśli nie palisz – świetnie! Jeśli jednak jesteś pod wpływem tego nałogu, koniecznie rzuć palenie. Oczyść płuca, zaczniesz intensywniej odczuwać zapachy i smaki. Nie ryzykuj zachorowania na udar mózgu, czy nowotwory.

Uwaga! E-papierosy nie są bezpieczną alternatywą dla papierosów tradycyjnych! Jeśli masz problemy z rzuceniem palenia, warto skontaktować się z poradnią uzależnień lub psychologiem. Warto również spróbować środków farmakologicznych które ułatwiają rzucenie palenia i zmniejszają skutki odstawienia nikotyny.

  1. Chroń siebie i innych przed biernym paleniem, które jest równie niebezpieczne jak palenie aktywne; niesie ze sobą te same, a nawet większe zagrożenia zdrowotne!
  2. Trzymaj właściwą wagę. Jeśli to konieczne – schudnij. Nadwagę łatwo wyliczyć za pomocą wskaźnika BMI. Zgubić zbędne kilogramy pomoże Ci właściwie ułożona dieta.
  3. Zacznij ćwiczyć! Nie muszą być to forsowne ćwiczenia, wystarczy umiarkowana dawka ruchu regularnie, każdego dnia. A w razie kontuzji, która ogranicza Twoje możliwości ruchu, udaj się do lekarza specjalisty, który skieruje Cię na rehabilitację. Profesjonalna rehabilitacja Łódź i fizykoterapia, zredukuje bóle, pozwoli szybciej wrócić do zdrowia i umożliwi powrót do aktywnego trybu życia.
  4. Dbaj o właściwe żywienie. Odpowiednia dieta nie tylko pozwala zgubić kilogramy, ale i utrzymać ciało i umysł w doskonałej kondycji!
  5. Ogranicz spożycie alkoholu. Pomimo kardioprotekcyjnego oddziałania wina istnieje zdecydowana przewaga niekorzystnego wpływu alkoholu na organizm ludzki.
  6. Chroń skórę przed słońcem, omijaj solaria! Liczba zachorowań na nowotwory skóry stale rośnie!
  7. Troszcz się o swoją psychikę. Na co dzień dopada nas wiele stresujących sytuacji, warto nauczyć się radzić sobie z nimi i umieć rozładowywać napięcie gromadzone w organizmie.
  8. Dbaj, aby się wysypiać. Niewyspanie skutkuje zaburzeniami koncentracji, rodzi rozdrażnienie i obniża nastrój. Utrzymujące się dłużej tego typu objawy mogą spowodować rozwój poważniejszych chorób.
  9. Regularnie wykonuj badania profilaktyczne. Zdecydowana większość chorób wcześnie wykryta, z powodzeniem daje się leczyć!
[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here